Veelgestelde vragen

Op deze pagina staan vragen die vaak gesteld worden.

Hoe lang bestaat Westwijs al?

Ons eerste schooljaar was 2014/2015.

Wie heeft Westwijs opgericht?

Lotte, Eva, Jacob en Thijs. Inmiddels hebben Jacob en Thijs besloten om een andere kant op te gaan.

Bieden jullie ook individuele bijles aan?

Nee, we nemen geen nieuwe bijlesleerlingen meer aan.

Geven jullie korting aan ouders met een stadspas?

Nee, helaas kunnen we dat niet aanbieden.

Door wie wordt mijn kind geholpen?

Het team van Westwijs bestaat, naast Lotte en Eva, uit een groep enthousiaste, gevorderde studenten. Ze zijn allemaal gespecialiseerd of in de bètavakken of juist in de talen en maatschappijvakken. Kijk hier voor meer informatie over ons team.

Kan ik regelmatige updates verwachten over mijn kind?

In principe is geen bericht goed bericht, maar u kunt altijd mailen of bellen om een afspraak te maken of om even bij te praten.

Hebben jullie ook contact met school?

Als het nodig is, zullen we zeker contact opnemen met een mentor of docent – dat doen we echter alleen wanneer zowel de ouders als de leerling dat een goed idee vinden.

Is een intakegesprek verplicht en hoe veel brengen jullie daarvoor in rekening?

Een intakegesprek is vrijblijvend en gratis, maar wel verplicht bij inschrijving. Tijdens zo’n gesprek stellen we vast wat een leerling nodig heeft en maken we afspraken over dagdelen en tijden, dat kunnen we niet overslaan.

Hoe lang is 1 dagdeel?

Een dagdeel duurt 3 uur – in principe van 15.00 tot 18.00 of van 18.00 tot 21.00. Het is natuurlijk niet zo dat een leerling drie uur lang niet kan praten of ontspannen, het moet wel ook een beetje gezellig zijn om bij ons huiswerk te maken.

Mag mijn kind ook vaker komen dan de afgesproken dagen?

Incidenteel een keer extra komen, vanwege stress voor een belangrijke toets bijvoorbeeld, is geen enkel probleem. Wanneer de extra dagen structureel worden, nemen we natuurlijk contact op over het aanpassen van een abonnement.

Wat moet ik doen als ik een factuur niet binnen de termijn kan betalen?

Dan neemt u meteen contact met ons op!

Mag mijn kind dagen inhalen als hij/zij een keer mist?

Natuurlijk kan dat. Bel of mail ons om het gemiste dagdeel te verplaatsen en dan controleren wij of er plek is op een ander moment.

Zijn jullie in de vakanties open?

Tijdens de schoolvakanties zijn we, met uitzondering van de tweede week van de meivakantie, gesloten. Onze prijzen zijn zo berekend dat u niet betaalt voor de dagen dat Westwijs gesloten is.

Heeft u nog andere vragen?

Neem gerust contact met ons op! U kunt ons bellen of een e-mail sturen.