Alle ouders willen het beste voor hun kinderen, ook op het gebied van onderwijs. Vanwege de coronacrisis moeten leerlingen nu thuis aan de slag met digitale lessen en opdrachten. Dit kan een uitdaging vormen, want hoe houdt je nu alle opdrachten bij en bij wie kan je aankloppen voor extra uitleg?

Veel docenten zijn digitaal goed bereikbaar, maar niet alle leerlingen vinden het prettig hun docent te mailen met een vraag. Daarnaast kunnen ouders vaak helpen, maar als die zelf ook thuis moeten werken, is dat niet altijd handig. Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam blijkt bovendien dat lang niet alle ouders vertrouwen hebben in hun eigen uitleg. De onderzoeksleider, socioloog Thijs Bol, concludeerde zelfs dat de onderwijsongelijkheid groeit door de huidige thuiswerksituatie.

Met haar digitale aanpak wil Westwijs bijdragen aan het bestrijden van die ongelijkheid. Via de mail, Slack, Skype en zelfs via Whatsapp beantwoorden wij alle vragen die je maar kan bedenken. Loop je vast op een lastige som? Stuur ons een foto van de som en dan leggen wij hem uit. Moet je een opdracht inleveren? Mail het werk naar ons en wij kijken het voor je na.

Onze persoonlijke band met de leerlingen blijft centraal staan, daarom (video)bellen we minimaal 1 keer per week met onze leerlingen. We kunnen dan de planning van de week doornemen en we kunnen bespreken hoe het met ze gaat. Zo kunnen we, ook nu, onze leerlingen en hun ouders blijven ondersteunen op de manier zoals zij dat van ons gewend zijn.

Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2332244-geen-laptop-of-minder-hulp-ongelijkheid-groeit-door-thuisonderwijs.html